MarleenKookt is open. Dit zijn onze maatregelen ivm het corona virus »
Veggie Kapsalon
Vegetarisch gerecht

Veggie Kapsalon

Details

Met een 'die hard' vegetarische dochter is het best een uitdaging om naar ieders genoegen te koken thuis! Deze kapsalon hebben we thuis met elkaar bedacht en is meteen een succesnummer bij de kinderen én bij Joris en mij! Geurige vegetarisch shoarma van seitan, knapperige ovenfrietjes, frisse salade van knapperige groenten, lekkere kaas én knoflook yoghurtsaus, zoals het hoort. Volg mijn opwarm instructie op en creëer je eigen gezonde kapsalon thuis :)

Ingrediënten

Bio seitan (tarwebloem, sojasaus, kombu, zeegroente, gember, laurier, zout), ijsbergsla, komkommer, radijs, venkel, bosui, wortel, rode paprika, verse krulpeterselie, cherry tomaatjes, witte kaasblokjes, knoflook, witte ui, champignons, aardappel, komijn, kurkuma, kaneel, chilipoeder, kruidnagel, korianderzaad, gemberpoeder, paprikapoeder, zelfgemaakte knoflooksaus (zonnebloemolie, gepasteuriseerd eigeel, yoghurt, verse bieslook, knoflook, dijon mosterd, witte wijnazijn, zout), zonnebloemolie, peper&zout

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Haal friet uit de schaal. Verwarm de veggie shoarma afgedekt 15 minuten (1 persoon) tot 30 minuten (2 of meer personen). Plaats de laatste 15 minuten de friet erbij, uitgespreid op een bakplaat. Serveertip: Gebruik een diep bord of een kom en schep hier de warme friet in. Doe daarop de warme shaorma, de salade met kaasblokjes en besprenkel met de knoflooksaus. Aanvallen maar :)

Magnetron 8 minuten 750W

Let op: de friet wordt niet knapperig in magnetron (als wel oven of airfryer in huis, dan die bij voorkeur gebruiken). Verwarm de friet en de veggie shoarma afgedekt 3-4 minuten (1 persoon) tot 4-8 minuten (2 of meer personen). Serveertip: Gebruik een diep bord of een kom en schep hier de friet in. Doe daarop de shaorma, de salade met kaasblokjes en besprenkel met de knoflooksaus. Aanvallen maar :)

Uitverkocht voor deze dag

Deze dag kook ik ook...

Kip korma
Vleesgerecht

Kip korma

Details

Korma is van oorsprong een rijke Indiase curry met luxe kruiden zoals kardemon en kaneel en met gebruik van saffraan en noten. In het westen is Korma door de jaren heen een vlakke curry geworden met weinig smaak en goedkope ingrediënten. De Korma die ik serveer vandaag is naar authentiek Indiaas recept en zoals het hoort met een diepe en volle smaak. De kipdijbeenfilet (beter leven 2 sterren) marineren we een nacht lang voor het roosteren. Met luchtige basmati en zilvervliesrijst en een flinke portie gewokte en gestoomde groene groenten en geroosterde amandelen en kokos.

Glutenvrij Ingrediënten

Kipdijbeenfilet (beter leven 2 sterren), basmatirijst, zilvervliesrijst, spitskool, haricots verts, broccoli, bloemkool, doperwt, witte kool, witte ui, knoflook, room, yoghurt, zelfgemaakte kippenfond (bevat selderij), rozijnen, amandelschaafsel, geraspte kokos, komijn, korianderzaad, kardemom, verse gember, kerrie, chilipoeder, kaneel, saffraan, palmsuiker, citroensap, zonnebloemolie, peper & zout.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 35 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de kipcurry met de rijst en groenten afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie 20-25 minuten (1 persoon) tot 25-35 minuten (2 of meer personen).

Magnetron 7 minuten 750W

Verwarm de kipcurry met de rijst en groenten afgedekt met het plasticfolie 4-5 minuten (1 persoon) tot 5-7 minuten (2 of meer personen).

Leuk om te weten

Deze milde curry heeft een wat 'bloemige' smaak door de kardemom.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Franse vis rouleau
Luxegerecht

Franse vis rouleau

Details

Deze rouleau (letterlijk betekent dit rol) is van verse scholfilet, gevuld met gamba's, gerookte zalm, verse spinazie en bieslook. De beurre blanc saus naar Frans recept past er perfect bij, evenals de luchtige aardappelpuree. De gesmoorde groenten krijgen extra smaak met een paprika 'vierge' die erdoor gaat. Ik rooster daarvoor rode paprika's lang in de oven tot zoet van smaak en maak daar een mengsel van met kappertjes, extra vergine olijfolie en verse basilicum. Smakelijk eten!

Glutenvrij Ingrediënten

Gamba's, scholfilet, koolvisfilet, gerookte zalm, spinazie, aardappel, bloemkool, wortel, prei, paprika, witte ui, verse dragon, gepasteuriseerd ei, roomboter, room, melk, dijonmosterd, honing, witte wijn, pernod, citroen, verse bieslook, laurier, verse basilicum, kappertjes, extra vergine olijfolie, aardappelzetmeel, zonnebloemolie, peper & zout.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 35 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de vis in de beurre blanc met groenten en de puree beide afgedekt 20 min (1 persoon) tot 30-35 minuten (2 of meer personen).

Magnetron 8 minuten 750W

Verwarm de vis in de bleurre blanc met groenten en de puree beide afgedekt met het plasticfolie 3-4 minuten (1 persoon) tot 5-8 minuten (2 of meer personen).

Leuk om te weten

Een beurre blanc is een klassieke Franse botersaus, die perfect combineert met vis.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Laurens favoriet
Kindergerecht

Laurens favoriet

Details

Een allemansvriend waar Laurens (die hier al jaren werkt) echt helemaal dol op is! Ik maak de vulling van het krokante taartje van zoete tomaatjes, gegaard kippengehakt en klein gesneden paprika. Met een frisse salade en honingdressing.

Ingrediënten

Kippengehakt (beter leven 2 sterren), rode en gele paprika, komkommer, wortel, diverse slasoorten, volkoren macaroni, oregano, basilicum, salie, tijm, rozemarijn, ui, knoflook, Parmezaanse kaas, tomatenpuree, gepasteuriseerd ei, basterdsuiker, bladerdeeg (bloem, plantaardig vet), zelfgemaakte honingdressing (zonnebloemolie, gepasteuriseerd eigeel, witte wijnazijn, mosterd, honing, biologische groentebouillon, tabasco, kerrie, peper en zout), zonnebloemolie, peper & zout

Opwarmen

Oven 20 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de taart op het bakpapier 15-20 minuten. Serveer met de salade en dressing (|koud).

Magnetron 4 minuten 750W

Verwarm de taart 2 minuten (1 persoon) tot 4 minuten (2 of meer personen). Let op, het bladerdeeg wordt niet meer knapperig in de magnetron. Serveer met de salade en dressing (koud).

Leuk om te weten

In de taart zit veel groenten zoals paprika, tomaat en ui.
Uitverkocht voor deze dag
Erwtensoep
Voorgerecht

Erwtensoep

Details

Klassieke erwtensoep, heerlijk als voorgerecht (2 porties) of voor de lunch.

Glutenvrij Ingrediënten

Spliterwten, selderijblad, prei, wortel, witte ui, knoflook, knolselderij, aardappel, buikspek, rookworst van Beemsterlant's varken, zonnebloemolie, peper, zout.
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Catalaanse rijstpudding
Vegetarisch nagerecht

Catalaanse rijstpudding

Details

Romig en vol smaak, met een vleugje saffraan. Ik maak het fris door wat citrusrasp toe te voegen aan het eind.

Glutenvrij Ingrediënten

Arboriorijst, saffraan, citroenschil, sinaasappelschil, vanillestok, melk, roomboter, kaneel, suiker, zout
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag