MarleenKookt is open. Dit zijn onze maatregelen ivm het corona virus »
Hongaarse rundersoep
Voorgerecht

Hongaarse rundersoep

Details

Hongaarse soep met tomaat, paprika, diverse paddenstoelen en goede kwaliteit rundvlees. 500 ml, voldoende voor 2 borden.

Ingrediënten

Rundersukade, shii-take, kastanje champignon, oesterzwam, witte champignon, rode paprika, tomaat, witte ui, knoflook, karwijzaad, verse peterselie, rode wijn, tomatenpuree, brandy, zelfgemaakte kalfsfond (bevat selderij), paprikapoeder, gerookt paprikapoeder, worcestershire saus (bevat ansjovis en tarwe), zwarte peperkorrels, crème fraîche, aardappelzetmeel, biologische groentebouillon, zonnebloemolie, zout
Uitverkocht voor deze dag

Deze dag kook ik ook...

Mexican pulled chicken
Vleesgerecht

Mexican pulled chicken

Details

Een authentiek Mexicaans gerecht! Deze zachte tortilla's gevuld met pulled chicken en kidneybonen vind je overal op de straten in Mexico. Ik serveer er een knapperige salade bij en verse guacamole.

Ingrediënten

Soft tortilla (bevat gluten), kipdijbeenfilet (beter leven 2 sterren), tomaat, kidneybonen, avocado, ijsbergsla, komkommer, limoen, bosui, rode ui, rozemarijn, laurierblaadjes, witte ui, knoflook, crème fraîche, groene peper, chipotle pepers in adobo saus (bevat sojaolie), verse koriander, tamarinde, ketchup, worcestershire saus (moutazijn (gluten), ansjovis), glutenvrije sojasaus, zonnebloemolie, peper & zout.

Dit gerecht bevat gluten, koemelk, lactose, soja, vis.

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Haal de tortilla's uit de schaal. Verwarm de pulled chicken afgedekt met een ovenbestendig bord of aluminiumfolie 15-20 minuten (1 persoon) tot 20-30 minuten (2 of meer personen). Serveer met de salade en guacamole (koud).

Magnetron 8 minuten 750W

Haal de tortilla's uit de schaal. Verwarm de pulled chicken afgedekt met het plasticfolie 3-4 minuten (1 persoon) tot 4-8 minuten (2 of meer personen). Serveer met de salade en guacamole (koud).

Leuk om te weten

Vul de tortilla's met de warme pulled chicken, sla en guacamole, oprollen en eten maar!
Uitverkocht voor deze dag
Gado gado met tempeh
Veganistisch gerecht

Gado gado met tempeh

Details

Een mix tussen Indonesië, Thailand en Holland en deze keer 100% veganistisch (plantaardig). Ik maak de gado gado van verse groenten die ik kort in een hete wok roerbak. De licht-pittige satésaus maak ik op de Thaise manier met citroengras, gember en klapper (kokos). De gebakken tempeh maakt de maaltijd compleet. Erbij geef ik gestoomde rijst met jasmijnthee, dat geeft een verfijnde smaak. De cassave crackers geven een lekkere crunch :)

Glutenvrij Ingrediënten

Bloemkool, wortel, rettich, sperziebonen, gele biet, spitskool, taugé, doperwt, witte ui, knoflook, verse gember en citroengras, limoensap, basmatirijst, zilvervliesrijst, tempeh, cassave crackers (van cassavemeel), kokosmelk, sojasaus (glutenvrij), ketjap manis (glutenvrij), biologische groentebouillon, pindakaas, palmsuiker, jasmijnthee, rode peper, Thaise rode currypasta, sambal badjak, limoenblad, kurkuma, komijn, zonnebloemolie, peper & zout.

Dit gerecht bevat pinda, soja, sulfiet.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de rijst en de gado gado afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie in de ovenschaal 15 minuten (1 persoon) tot 20-30 minuten (2 of meer personen). Verwarm de satésaus in een pannetje tot warm. De gado gado wordt volgens goed gebruik ook wel koud gegeten. Verkruimel de cassave crackers grof en strooi over de gado gado heen.

Magnetron 8 minuten 750W

Verwarm de rijst en de groenten beide afgedekt met het plasticfolie 3-4 minuten (1 persoon) tot 4-7 minuten (2 of meer personen). Verwarm de satésaus onafgedekt 1 minuut mee. Verkruimel de cassave crackers grof en strooi over de gado gado heen.

Leuk om te weten

Voor de saté zet ik de kokosmelk op met citroengras, limoenblad, gember, rode peper en knoflook. Dat laat ik een tijdje trekken, voordat ik de satésaus verder afmaak.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Hollandse vegetarische (huts)pot
Vegetarische klassieker

Hollandse vegetarische (huts)pot

Details

Deze gehaktbal hebben wij zelf ontwikkeld met pulled oats en verse specerijen en bewijst maar weer eens dat vegetarisch koken net zo rijk en compleet kan zijn. Geserveerd met een lekkere grove en smeuïge hutspot, zelfgemaakte appelcompote met tijm en een jus van rode wijn en zoete ui.

Ingrediënten

Pulled oats (glutenbevattende haver, erwteneiwit, tuinboneneiwit, olie, zout), aardappel, wortel, witte ui, bleekselderij, appel, cranberry, tomaat, tijm, laurier, melk, port, rode wijn, soja saus (glutenvrij), witte wijnazijn, witte wijn, roomboter, gepasteuriseerd ei, dijonmosterd, ketchup, paneermeel, korianderzaad, nootmuskaat, gember, piment, karwijzaad, foelie, ketjap manis (glutenvrij), suiker, citroen, biologische groentebouillon, melk, zwarte peper, kerrie, zonnebloemolie, extra vergine olijfolie, zout

Opwarmen

Magnetron 8 minuten 750W

Voorkeur van Marleen

Verwarm de stamppot en gehaktbal afgedekt met het afdekfolie 3-4 min (1 persoon) tot 6-8 minuten (2 of meer personen. Verwarm de jus in klein pannetje op vuur of met deksel los erop 1-2 minuten in de magnetron. Serveer met de appelcompote.

Oven 30 minuten 200°C

Verwarm de stamppot en gehaktbal afgedekt met aluminiumfolie of ovenbestendig bord 20 min (1 persoon) tot 20-30 minuten (2 of meer personen. Verwarm de jus in klein pannetje op vuur of in ovenschaaltje in oven. Serveer met de appelcompote.

Leuk om te weten

Pulled oats is een nieuwe plantaardige eiwitbron op basis van de eiwitten van haver, tuinbonen, en erwten.
Uitverkocht voor deze dag
Fregola met broccoli pesto
Vegetarisch kindergerecht

Fregola met broccoli pesto

Details

Fregola Sarda is pasta van Sardinië. Fregare betekent ‘wrijven’ en door het wrijven van grove griesmeelpasta met water worden een soort kruimels gecreëerd. De pasta wordt vervolgens gedroogd en daarna worden de fregola in de oven geroosterd. Dat zorgt voor een rijke, aardse smaak aan de pasta. Deze pasta gebruik ik voor dit smakelijke kindergerecht, dat boordevol groenten zit, zoals broccoli, courgette en ui. Met broccoli pesto en frisse rauwkost salade.

Ingrediënten

Fregola pasta (tarwebloem), courgette, broccoli, witte ui, gele paprika, wortel, radijs, knoflook, verse peterselie en basilicum, komkommer, mascarpone, cashewnoten, Parmezaanse kaas, extra vergine olijfolie, biologische groentebouillon, zonnebloemolie, peper, zout.

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de fregola afgedekt 15 minuten (1 persoon) tot 30 minuten (2 of meer personen). Meng de broccoli pesto erdoor en serveer met de rauwkostsalade (koud).

Magnetron 8 minuten 750W

Verwarm de fregola afgedekt 3 minuten (1 persoon) tot 6-8 minuten (2 of meer personen). Meng de broccoli pesto erdoor en serveer met de rauwkostsalade (koud).

Leuk om te weten

Deze pesto maak ik met gestoomde broccoli, hiermee geef ik de pesto meer body én er zit weer extra groente in :)
Uitverkocht voor deze dag
Yoghurtmousse met roodfruit
Nagerecht

Yoghurtmousse met roodfruit

Details

Allerlei soorten roodfruit gemengd in een frisse yoghurtmousse met een vleugje vanille.

Glutenvrij Ingrediënten

Bramen, frambozen, aardbeien, diverse (wilde) bessen, yoghurt, melk, slagroom, gepasteuriseerd scharrelei, kristalsuiker, citroenschil, sinaasappelschil, gelatine, vanillestok, marasquin (kersenlikeur)

Dit gerecht bevat ei, koemelk, lactose.
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag