Amarene kers yoghurtmousse
Nagerecht

Amarene kers yoghurtmousse

Details

Een friszoet toetje, luchtig en vol smaak.

Glutenvrij Ingrediënten

Vanillestok, verse room, gepasteuriseerd eigeel en eiwit, melk, kristalsuiker, yoghurt, amarene kers, gelatine, citroen.
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag

Deze dag kook ik ook...

Vleesgerecht

Rijk gevulde bami met satésaus

Details

Waar bami misschien bekend staat om het gemak en de simpelheid, heb ik het recept veranderd in een rijk en smaakvol gerecht boordevol geroosterde scharrelkipdijbeen en groenten. Speciale aandacht ook voor de gemarineerde groenten in een zoetzure marinade: dit is een verrassende, knapperige en frisse salade. De maaltijd is helemaal compleet met een spiegeleitje en de lichte satésaus, die je apart geserveerd krijgt.

Ingrediënten

Scharrelkipdijbeen, scharrelei, udon noedels, wortel, witte kool, haricots verts, taugé, paprika, erwtjes, kokosmelk, citroengras, citroenblad, Thaise rode curry, knoflook, palmsuiker, pindakaas, limoen, kokos, knoflook, chilisaus, gember, trassie oedang (garnalenpasta), sjalot, suiker, witte wijnazijn, ketjap manis, sojasaus, vissaus, peper & zout.

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de bami ZONDER EI afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie 15 -20 min (1 persoon) tot 20-30 min (2 of meer personen). Haal de schaal uit de oven en leg het eitje op een bord een minuut in de oven. De satésaus kan je koud erbij serveren of warm (verwarm dan de satésaus in ovenvast schaaltje of pannetje kort verwarmen). Serveer met de atjar (koud).

Magnetron 6 minuten 750W

Verwarm de bami ZONDER EI afgedekt met het plasticfolie 3-4 min (1 persoon) tot 4-6 min (2 of meer personen). Leg het eitje er de laatste 10 seconde bij. De satésaus kan je koud erbij serveren of warm (verwarm dan de satésaus zonder deksel 1 minuut). Serveer met de atjar (koud).

Leuk om te weten

De bami maak ik onder andere op smaak met verse gember en munt, dat geeft een frisse twist eraan.
Uitverkocht voor deze dag
Vegetarisch gerecht

Noten groentebrood (vegan)

Details

Toen ik dit recept per toeval tegenkwam en kookte, waren ik en Joris ontzettend enthousiast over het resultaat. Dit noten groentebrood is rijk van smaak, verrassend en elke hap anders. Een feest voor de woensdagavond! Erbij krijg je een frisse cranberry compote en een rijkgevulde salade van diverse slasoorten en geroosterde groentenen met zelfgemaakte frambozenvinaigrette . Gerecht anders dan op de foto.

Glutenvrij Ingrediënten

Paddenstoelen, ui, pompoen, pastinaak, salie, bleekselderij, hazelnoten, amandelen, cashewnoten, knoflook, risotto, witte wijn, citroen, groentebouillon, kikkererwtenvocht, radijs, rucola, bloemkool, gele biet, ijsbergsla, frambozenazijn (zelfgemaakt met verse frambozen en witte wijn azijn), olijfolie, mosterd, cranberries, suiker, dille, basilicum, peper, zout.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm het notenbrood afgedekt met aluminiumfolie of ovenbestendig bord 20 minuten (1 persoon) tot 30 minuten (2 of meer personen). Serveer met de salade, de frambozen vinaigrette en de cranberry compote.

Magnetron 7 minuten 750W

Verwarm het notenbrood afgedekt met het plastic folie dat op de schaal zit 3-4minuten (1 persoon) tot 5-7 minuten (2 of meer personen). Serveer met de salade, de frambozen vinaigrette en de cranberry compote.

  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Klassieker

Franse stoofpot

Details

Een van mijn keukenfavorieten: toen we deze stoof testte, was ik blij verrast door het resultaat. Franse worstjes, pruimtomaat en geduld maken dit tot een smakelijk klassiek stoofpotje. Met een puree van aardappelen en volle salade met zelfgemaakte slasaus.

Glutenvrij Ingrediënten

Franse worst, aardappel, pruimtomaat, courgette, wortel, venkel, kropsla, rode ui, witte ui, knoflook, melk, gepasteuriseerd eigeel, scharrelei, mosterd, honing, witte wijnazijn, rode wijn, zelfgemaakte jus de veau (witte ui, bleekselderij, prei, wortel, knolselderij, foelie, tijm, laurier, peperkorrel, kalfsbotten), extra vergine olijfolie, peper & zout.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de stoof met aardappel afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie 15 min (1 persoon) tot 20-30 min (2 of meer personen). Serveer met de salade en dressing (koud).

Magnetron 6 minuten 750W

Verwarm de stoof met aardappel afgedekt met het plasticfolie 2-3 min (1 persoon) tot 4-6 min (2 of meer personen). Serveer met de salade en dressing (koud).

Leuk om te weten

De slasaus maak ik van onder andere augurkjes en honing. Die combinatie maakt dat het zowel zurig, als zoetig is.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Kindergerecht

Gevulde tortilla

Details

Deze Mexicaanse tortilla is lekker en gezond. Ik doe er belegen Stolkse kaas, flinterdunne reepjes scharrelkipfilet en reepjes paprika in en gril het dan op de grillplaat, waardoor de tortilla knapperig wordt. Erbij geef ik een rauwkostsalade van tomaatjes, komkommer, wortel, maïs en rode paprika en een bakje van mijn eigen tomatenketchup.

Ingrediënten

Bloemtortilla, Stolkse kaas, biologische kipfilet, rode paprika, tomaat, komkommer, maïs, wortel, zelfgemaakte tomatenketchup (witte ui, venkel, bleekselderij, gember, knoflook, rode peper, koriander, kruidnagel, peper, tomaten, tomatenpuree, rode wijnazijn, bruine basterdsuiker), peper & zout.

Opwarmen

Oven 10 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de tortilla's op het bakpapier 5 tot 10 minuten. Serveer met de salade en de tomatenketchup (koud).

Magnetron 750W

Verwarm de tortilla op het bakpapier 1 tot 2 minuten. Serveer met de salade en de tomatenketchup (koud).

Leuk om te weten

De zachte tortilla kleurt en wordt knapperig op de hete grill en krijgt zo een lekkere smaak.
Uitverkocht voor deze dag
Voorgerecht

Aardappel mosterdsoep

Details

Deze soep is zacht met de zoetige smaak van veel verse prei. De mosterd proef je subtiel. Vegetarisch. 500 ml, voldoende voor 2 borden.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag