Broccolisoep
Voorgerecht

Broccolisoep

Details

Deze bijzonder smaakvolle soep (vegetarisch) maak ik van veel verse broccoli, bloemkool en een beetje aardappel. 500 ml, genoeg voor 2 personen.

Glutenvrij Ingrediënten

Broccoli, bloemkool, aardappel, biologische groentebouillon, witte ui, zonnebloemolie, room, mosterd, verse kruiden, peper, zout.
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Helaas. De boodschappen voor deze dag zijn al gedaan. Je kunt dus niet meer bestellen.

Deze dag kook ik ook...

Vleesgerecht

Kip tandoori met groentecurry

Details

Tandoori is een kruidige marinade met yoghurt. Hierin laat ik de kip een nacht marineren. Daarna roosteren we de kip goudbruin en sappig in de oven. De basmatirijst kleurt geel door de saffraan en kurkuma en krijgt nog meer smaak door de kaneelstok en kruidnagel. Met een lichtpittige curry boordevol groenten.

Glutenvrij Ingrediënten

Scharrelkip, basmatirijst, bloemkool, kouseband, paprika, wortel, tomaat, witte ui, knoflook, yoghurt, honing, kruidnagel, kardemon, kaneelstok, nootmuskaat, gember, saffraan, laurier, kurkuma, chilipeper, mosterdzaad, peper & zout.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 35 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm kip met groenten en rijst beide afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie 20 min (1 persoon) tot 25-35 min (2 of meer personen).

Magnetron 750W

Verwarm kip met groenten en rijst beide afgedekt met het plasticfolie 3-4 min (1 persoon) tot 4-7 min (2 of meer personen).

Leuk om te weten

De kip roosteren we op lage temperatuur in de oven, zo wordt de kip mooi zacht en sappig en karameliseert de marinade.
  • Glutenvrij
Helaas. De boodschappen voor deze dag zijn al gedaan. Je kunt dus niet meer bestellen.
Vegetarisch gerecht

Luxe salade met hartige crêpe

Details

Deze hartige crêpe van boekweitmeel en spinazie beleg ik met feta en daarop gegrilde bleekselderij, courgette en rode paprika. De wortel labneh (gemaakt van uitgehangen yoghurt) is een frisse tegenhanger van deze crêpe. Erbij serveer ik een rijk gevulde luxe salade met kleingesneden gesmoorde groenten en verse kruiden. Deze salade maak ik aan met een grove mosterd en gemberdressing.

Glutenvrij Ingrediënten

Courgette, paprika, wortel, spinazie, venkel, pastinaak, bosui, quinoa , knoflook, taggiasche olijven, feta, yoghurt, scharrelei, gembersiroop, grove mosterd, witte wijnazijn, boekweitmeel, linzen, melk, munt, peterselie, raz el hanout, citroen, extra vergine olijfolie, peper & zout.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de crêpes afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie 15-20 minuten (1 persoon) tot 25-30 minuten (2 of meer personen). Serveer met de labneh, salade en dressing (koud).

Magnetron 6 minuten 750W

Verwarm de crêpes afgedekt met het plasticfolie 2-4 minuten (1 persoon) tot 4-6 minuten (2 of meer personen). Serveer met de labneh, salade en dressing (koud).

Leuk om te weten

Labneh is een soort hartige hangop. In deze variant gebruik ik onder andere geroosterde wortel.
  • Glutenvrij
Helaas. De boodschappen voor deze dag zijn al gedaan. Je kunt dus niet meer bestellen.
Klassieker

Andijvie stamp met kaaskroketjes

Details

Deze vegetarische stamppot zit vol knapperige andijvie. Ik doe er fijngesneden zongedroogde tomaatjes en wat grove mosterd doorheen, dat geeft deze stamppot een verfijnde smaak. Erbij krijg je 2 kaaskroketjes en als dip een compote van mango en grove mosterd.

Ingrediënten

Aardappel, andijvie, witte ui, oude kaas, parmezaanse kaas, pecorino, melk, roomboter, scharrelei, zongedroogde tomaat, mosterd (fijn, grove), bloem, broodkruim, bieslook, peterselie, mango chutney, nootmuskaat, biologische groentebouillon, peper & zout.

Opwarmen

Oven 35 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de stamppot afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie 15-20 minuten (1 persoon) tot 20-35 minuten (2 of meer personen). Verwarm de kroketjes op het bakpapier 10-15 minuten. Serveer met de chutney (koud).

Magnetron 750W

Verwarm de stamppot afgedekt met het plasticfolie 3-4 minuten (1 persoon) tot 4-7 minuten (2 of meer personen). Verwarm de kroketjes op het bakpapier 1-2 minuten (ze worden wat minder krokant in de magnetron). Serveer met de chutney (koud).

Leuk om te weten

Andijvie is rijk aan provitamine A, foliumzuur, kalium, calcium en ijzer.
Helaas. De boodschappen voor deze dag zijn al gedaan. Je kunt dus niet meer bestellen.
Kindergerecht

Vegetarische mac & cheese

Details

Inmiddels een klassieker in mijn keuken. De taleggio, parmezaanse kaas, mozzarella, nootmuskaat en oregano zorgen voor de rijke smaak van dit gerecht. Ik gebruik volkoren macaroni, die is vezelrijk en past hier goed bij. Met kleine stukjes tomaat en gestoomde boontjes.

Ingrediënten

Volkoren macaroni, haricots verts, tomaat, tallegio, parmezaanse kaas, mozzarella, mascarpone, bloem, melk, boter, oregano, nootmuskaat, peper & zout.

Opwarmen

Oven 25 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de macaroni afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie 15 minuten (1 persoon) tot 20-25 minuten (2 of meer personen).

Magnetron 5 minuten 750W

Verwarm de macaroni in ovenschaal afgedekt met het plasticfolie 2-3 minuten (1 persoon) tot 3-5 minuten (2 of meer personen).

Leuk om te weten

Taleggio is een zachte, Italiaanse kaas. Het geeft de verfijnde smaak aan dit gerecht.
Helaas. De boodschappen voor deze dag zijn al gedaan. Je kunt dus niet meer bestellen.
Nagerecht

Hopjesvla met room

Details

Hopjesvla: de unieke combinatie van een zelfgemaakte vla met een verfijnde koffiekaramelsmaak. Met een laagje luchtig geslagen room.

Glutenvrij Ingrediënten

Koksroom, slagroom, kristalsuiker, poedersuiker, gepasteuriseerd eigeel, maizena, espresso, rum, kardemom.
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Helaas. De boodschappen voor deze dag zijn al gedaan. Je kunt dus niet meer bestellen.