MarleenKookt is open. Dit zijn onze maatregelen ivm het corona virus »
Langoustine bisque risotto met rode poon
Luxegerecht

Langoustine bisque risotto met rode poon

Details

Onze chefs Dennis en Jasper weten als geen ander hoe ze met vis moeten werken: beiden hebben jarenlang gewerkt bij het befaamde restauraunt Vis aan de Schelde. Dit nieuwe gerecht is hun creatie en koken ze met veel plezier voor je: risotto bereid met langoustine bisque, op de huid gebakken rode poon filet, knapperige venkelsalade met verse lamsoor en zeekraal aangemaakt met saffraan sinaasappeldressing. Nu nog een zonnetje erbij en het voelt als een zomerse vakantie!
Gerecht anders dan op de foto.

Glutenvrij Ingrediënten

Rode poon met huid, verse lamsoor en zeekraal, venkel, bladspinazie, witte ui, knoflook, risottorijst, zelfgemaakte langoustine bisque (langoustine, ansjovis, prei, wortel, witte ui, knoflook, rozemarijn, sinaasappelschil, saffraan, steranijs, laurier, kruidnagel, jeneverbes, paprikapoeder, tomatenpuree, ingekookte witte wijn, brandy en pernod, tabasco, rode wijnazijn), roomboter, Parmezaanse kaas, zelfgemaakte dressing (zonnebloemolie, gepasteuriseerd scharrelei, witte wijnazijn, saffraan, sinaasappel, mosterd, groentebouillon, tabasco, kerrie, peper&zout), extra vergine olijfolie, zonnebloemolie, peper en zout.

Dit gerecht bevat ei, koemelk, lactose, mosterd, schaaldieren, sulfiet, vis.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 35 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Haal de rode poon (2 filets pp) uit de schaal en leg even apart. Verwarm de risotto afgedekt met ovenbestendig bord of aluminiumfolie 20 minuten (1 persoon) tot 35 minuten (2 of meer personen). Leg de laatste 8 minuten de poon op het bakpapier erbij. Serveer met de aangemaakte salade. Let op: er zitten graatjes in de rug.

Magnetron 8 minuten 750W

Haal de rode poon (2 filets pp) uit de schaal en leg even apart. Verwarm de risotto afgedekt met het afdekfolie 4 minuten (1 persoon) tot 8 minuten (2 of meer personen). Verwarm de poon 30 sec tot 1 minuut op het bakpapier. Serveer met de aangemaakte salade. Let op: er zitten graatjes in de rug.

Leuk om te weten

Let op: er zitten graatjes in de rug.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag

Deze dag kook ik ook...

Thaise kipcurry
Vleesgerecht

Thaise kipcurry

Details

Deze lichtpittige groene curry maak ik onder andere van vers citroengras, limoenblad en gember, kokosmelk en amarillo peper (gele peper). De kipdijbeenfilet (beter leven 2 sterren) stoof ik mee en is daarom zacht van structuur. Met verschillende beetgare groenten en gestoomde rijst. De verse koriander (voor de liefhebbers!) zit in een apart bakje.

Glutenvrij Ingrediënten

Kipdijbeenfilet (beter leven 2 sterren), broccoli, rettich, gele paprika, spitskool, sperziebonen, taugé, witte ui, knoflook, verse koriander (in apart bakje) en Thaise basilicum, vers citroengras, limoenblad en gember, amarillo peper (gele peper), basmatirijst, zilvervliesrijst, kokosmelk, (glutenvrije) sojasaus, rijstazijn, vissaus, chilipoeder, korianderzaad, komijn, kurkuma, palmsuiker, aardappelzetmeel, biologische groentebouillon, zonnebloemolie, peper & zout.

Dit gerecht bevat soja, sulfiet, vis.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de curry, groente en de rijst beide afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie 20 minuten (1 persoon) tot 25-30 minuten (2 of meer personen) in de oven in een ovenschaal. Serveer eventueel met de koriander.

Magnetron 6 minuten 750W

Verwarm de curry, groente en rijst afgedekt met het plasticfolie 3-4 minuten (1 persoon) tot 4-6 minuten (2 of meer personen). Serveer eventueel met de koriander.

Leuk om te weten

De curry is fris van smaak door de sereh (citroengras) en Thaise basilicum: een groen blad met anijs-achtige smaak.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Libanese falafel
Veganistisch gerecht

Libanese falafel

Details

Supergezond en vol smaak is deze falafel uit de oven. Erbij maak ik een overvolle salade met quinoa en geroosterde groenten. Met Libanees platbrood en een frisse knoflookdip. 100% plant based (veganistisch).

Gerecht anders dan op de foto.

Ingrediënten

Kikkererwten, quinoa, zoete aardappel, knolselderij, rozijnen, ijsbergsla, radijs, wortel, komkommer, tomaat, rode ui, knoflook, verse koriander, bieslook, peterselie en basilicum, rode peper, Libanees platbrood (bevat gluten), ingemaakte citroen, sojamelk, sojaroom, witte wijnazijn, dijonmosterd, xanthaangom, kardemom, komijn, korianderzaad, cayennepeper, bakpoeder, sesamzaad, extra vergine olijfolie, zonnebloemolie, peper&zout

Dit gerecht bevat gluten, mosterd, selderij, sesamzaad, soja, sulfiet.

Opwarmen

Magnetron 6 minuten 750W

Voorkeur van Marleen

Verwarm de falafel afgedekt 3 minuten (1 persoon) tot 6 minuten (2 of meer personen). Verwarm het platbrood tussen 2 borden 1 minuut. Serveer met de quinoasalade en de knoflookdip (koud).

Oven 20 minuten 200°C

Verwarm de falafel afgedekt 10 minuten (1 persoon) tot 20 minuten (2 of meer personen). Verwarm het platbrood tussen 2 borden 5 minuten mee. Serveer met de quinoasalade en de knoflookdip (koud).

Leuk om te weten

Dit gezonde gerecht zit boordevol eiwitten en vezels die in de kikkererwten, quinoa en groenten zitten.
Uitverkocht voor deze dag
Italiaanse stoof met frisse venkelstamp
Klassieker

Italiaanse stoof met frisse venkelstamp

Details

Dit gerecht is vooral een kwestie van geduld: ik stoof de goede kwaliteit rundersukade (beter leven 2 sterren) lange tijd in rode wijn, met eekhoorntjesbrood, kaneelstok en rozemarijn. Zo mengen alle smaken met elkaar en wordt het een pure Italiaanse stoof. Erbij geef ik een frisse stamppot met venkel en aardappel en gestoofde groenten. Geniet ervan.

Glutenvrij Ingrediënten

Rundersukade (beter leven 2 sterren), aardappel, venkel, knolselderij, paprika, tomaat, wortel, bleekselderij, witte ui, porcini (eekhoorntjesbrood), verse peterselie en laurier, knoflook, melk, ingekookte rode wijn, dijonmosterd, zelfgemaakte kalfsfond (bevat selderij), kaneelstok, rozemarijn, tijm, venkelzaad, extra vergine olijfolie, zonnebloemolie, peper & zout.

Dit gerecht bevat koemelk, lactose, mosterd, selderij, sulfiet.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm stoof en venkelstamppot met groenten afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie in ovenschaal 10-15 minuten (1 persoon), tot 20 - 30 minuten (2 of meer personen).

Magnetron 6 minuten 750W

Verwarm de stoof en venkelstamppot met groenten afgedekt met het plasticfolie 2-3 minuten (1 persoon) tot 3-6 minuten (2 of meer personen).

Leuk om te weten

De kaneelstok geeft een licht-zoetige smaak af aan de stoof.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Rijke ratatouillesoep
Vegetarisch voorgerecht

Rijke ratatouillesoep

Details

Deze vegetarische soep is goed gevuld door onder andere de tomaat, aubergine, courgette en champignons die ik gebruik. De verschillende specerijen zoals komijn en kurkuma maken dit een smakelijk soep. 500 ml, voldoende voor 2 borden.

Glutenvrij Ingrediënten

Tomaat, aubergine, courgette, rode paprika, kastanje champignons, groene asperges, tuinerwtjes, rode en witte ui, knoflook, verse peterselie, chilipoeder, komijn, gekonfijte citroen, ras el hanout (oa kurkuma, korianderzaad, paprika, tijm, salie), nootmuskaat, kruidnagel, kaneel, oregano, biologische groentebouillon, extra vergine olijfolie, zonnebloemolie, peper, zout.
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Bread & Butter Pudding
Vegetarisch nagerecht

Bread & Butter Pudding

Details

Een klassieker uit Engeland, niet heel bekend in Nederland, maar zeker een aanrader!

Ingrediënten

Wit brood, room, melk, roomboter, gepasteuriseerd scharrelei, vanille, suiker, kaneel, rozijnen, sherry, sinaasappelschil, nootmuskaat, abrikozenjam

Dit gerecht bevat ei, koemelk, lactose.
Uitverkocht voor deze dag