Rijke ratatouillesoep
Voorgerecht

Rijke ratatouillesoep

Details

Deze vegetarische soep is goed gevuld door alle groenten (o.a. aubergine, courgette en tomaat) die ik gebruik. Ik maak de soep op smaak met olijfjes, zongedroogde tomaat en verse kruiden. Vegetarisch. Bevat 500 ml, voldoende voor 2 borden.

Glutenvrij Ingrediënten

Tomaat, courgette, aubergine, aardappel, witte ui, knoflook, zongedroogde tomaat, olijfjes, basilicum, peterselie, biologische groentebouillon, peper & zout.
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag

Deze dag kook ik ook...

Surinaamse roti met kip
Vleesgerecht

Surinaamse roti met kip

Details

Deze roti (de pannenkoek, die ook wel 'plaat' wordt genoemd) eet je met geroosterde kip, curry, gekruide aardappel, een half eitje en sperzieboontjes. De gele curry die we maken van onder andere santen en klapper (beide benamingen voor verschillende vormen van kokos) is zoet-pittig van smaak.

Ingrediënten

Roti (van bloem en gele spliterwten), sperziebonen, tomaat, zoete ui, aardappel, witte ui, knoflook, scharrelei, komijn, citroengras, klapper, santen, ketjap manis, sambal, kerrieblad, kerrie, gember, kaneel, mosterdzaad, kruidnagel, kurkuma, biologische groentebouillon, peper & zout.

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de kipcurry met aardappels en de boontjes afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie 15 minuten (1 persoon) tot 20-30 minuten (2 of meer personen). Leg de laatste 10 minuten de roti erbij tussen 2 borden.

Magnetron 6 minuten 750W

Verwarm de kipcurry met de aardappels en de boontjes afgedekt met het plasticfolie 2-4 minuten (1 persoon) tot 4-6 minuten (2 of meer personen). Haal de roti uit het plastic en verwarm die nog 30 seconden tussen 2 borden.

Leuk om te weten

Roti wordt van oudsher met de handen gegeten: een afgescheurd stukje roti gebruik je als 'lepel' om de bijgerechten mee te eten.
Uitverkocht voor deze dag
Parmigiana di verdure
Vegetarisch gerecht

Parmigiana di verdure

Details

Dit rijke groentegerecht uit de oven is mijn nieuwe Italiaanse favoriet. De parmigiana bouw ik op met gegrilde courgette, aubergine en paprika, mozzarella, goede parmezaanse kaas en lang gestoofde tomatensaus. Erbij serveer ik een kruiden tabouleh met verse kruiden en geroosterde amandel. Geniet ervan!

Ingrediënten

Bulgur, courgette, aubergne, paprika, tomaat, komkommer, taggiasche olijf, citroen, kappertjes, witte ui, knoflook, amandel, parmezaanse kaas, mozzarella, venkelzaad, basilicum, oregano, peterselie, dille, bieslook, salie, tijm, zonnebloemolie, extra vergine olijfolie, peper & zout.

Opwarmen

Oven 35 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de parmigiana onafgedekt 20 minuten (1 persoon) tot 30-35 minuten (2 of meer personen). Serveer met de tabouleh. Mijn excuses voor de plastic bakjes bij de tabouleh, ik heb een tekort aan schalen.

Magnetron 8 minuten 750W

Verwarm de parmigiana onafgedekt 4 minuten (1 persoon) tot 8 minuten (2 of meer personen). Serveer met de tabouleh.

Uitverkocht voor deze dag
Italiaanse stoof met frisse rucolastamp
Klassieker

Italiaanse stoof met frisse rucolastamp

Details

Dit gerecht is vooral een kwestie van geduld: ik stoof de goede kwaliteit rundersukade lange tijd in rode wijn, met eekhoorntjesbrood, kaneelstok en rozemarijn. Zo mengen alle smaken met elkaar en wordt het een pure Italiaanse stoof. Erbij geef ik een frisse stamppot van rucola en aardappel en wat bladgroenten uit dit zomerseizoen. Geniet ervan.

Glutenvrij Ingrediënten

Scharrelrundvlees, aardappel, rucola, knolselderij, gele paprika, tomaat, wortel, bleekselderij, rode ui, knoflook, roomboter, melk, rode wijn, mosterd, zelfgemaakte jus de veau (witte ui, bleekselderij, prei, foelie, laurier, peperkorrel, kalfsbotten), kaneelstok, rozemarijn, peterselie, tijm, venkelzaad, porcini, laurier, citroen, extra vergine olijfolie, peper & zout.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm stoof en stamppot met groenten afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie in ovenschaal 10-15 minuten (1 persoon), tot 20 - 30 minuten (2 of meer personen). Mijn excuses voor de plastic bakjes bij de stoof, ik heb een tekort aan schalen.

Magnetron 6 minuten 750W

Verwarm de stoof en stamppot met groenten afgedekt met het plasticfolie 2-3 minuten (1 persoon) tot 3-6 minuten (2 of meer personen).

Leuk om te weten

De kaneelstok geeft een licht-zoetige smaak af aan de stoof.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Kids chili met nacho's
Kindergerecht

Kids chili met nacho's

Details

Mijn kinderen zijn hier altijd dol op: een Mexicaans vegetarische maaltijd van tomaat, bonen, boordevol kleingesneden groenten en wat paprikapoeder. Ik serveer het gerecht met knapperige nacho's en gestoomde zilvervliesrijst.

Glutenvrij Ingrediënten

Naturel nachos (mais, zonnebloemolie, zout), zilvervliesrijst, kidneybonen, bruine bonen, wortel, gele paprika, mais, tomaten, witte ui, knoflook, tomatenpuree, peterselie, paprikapoeder, peper & zout.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Magnetron 8 minuten 750W

Voorkeur van Marleen

Verwarm de chili sin carne met de rijst afgedekt met het plastic folie 3-4 minuten (1 persoon) tot 7-8 minuten (2 of meer personen). Serveer met de tortilla chips.

Oven 30 minuten 0°C

Verwarm de chili sin carne met de rijst afgedekt met aluminiumfolie of ovenbestendig bord 15 minuten (1 persoon) tot 20-30 minuten (2 of meer personen). Serveer met de tortilla chips. Mijn excuses voor de plastic bakjes bij de nachos, ik heb een tekort aan schalen.

  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Citroen & limoen mousse
Nagerecht

Citroen & limoen mousse

Details

Een fris en puur dessert met verse citroen en limoen.

Glutenvrij Ingrediënten

Citroen (rasp en sap), limoen (rasp en sap), room, yoghurt, melk, vanille, gepasteuriseerd eiwit en eigeel, suiker en gelatine.
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag