MarleenKookt is open. Dit zijn onze maatregelen ivm het corona virus
Indonesische Rendang
Vleesgerecht

Indonesische Rendang

Details

Echt Indonesisch is deze pittige authentieke rendang; en een perfect einde van de week. De goede kwaliteit scharrelrundvlees stooft urenlang in de pure smaken van kokosmelk, Lombok pepertjes, trassie, citroengras en nog veel meer lekkers, zie daarvoor de ingrediëntenlijst, want anders wordt dit stukje tekst wel heel lang ;-). Erbij geef ik een flinke portie knapperig gewokte groenten en gestoomde basmati rijst. Selamat makan!

Glutenvrij Ingrediënten

Sukade van scharrelrundvlees, basmatirijst, bloemkool, rode paprika, peultjes, witte kool, taugé, sjalot, kokosmelk, komijnzaad, korianderzaad, gember, trassie, citroengras, koenjit, limoenblad, salamblad, lombokpepertjes, kemirinootjes, galangal, peterselie, zonnebloemolie, peper & zout.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm in ovenschaal de rendang en rijst met groenten afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie 15 minuten (1 persoon) tot 20-30 minuten (2 of meer personen).

Magnetron 8 minuten 750W

Verwarm de rendang en rijst met groenten afgedekt met het plasticfolie 3-4 minuten (1 persoon) tot 4-8 minuten (2 of meer personen).

Leuk om te weten

In Sumatra kent men natte en droge rendang. Ik serveer de eerste variant (ook wel kalio genoemd) en die is wat lichter van kleur dan droge rendang, die helemaal is drooggebakken.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag