MarleenKookt is open. Dit zijn onze maatregelen ivm het corona virus »
Masala vadai
Veganistisch gerecht

Masala vadai

Details

Ik ben dol op de Indiase keuken! Vandaar weer iets nieuws uit deze hoek. Dit gerecht bestaat uit een geurige, super gezonde alu gobi (curry met bloemkool), krokante dhal fritters (soort kroketjes), aangemaakte volkorenrijst en een frisse lichtpittige muntchutney. Geniet ervan!

Ingrediënten

Bloemkool, courgette, aardappel, doperwten, verse munt, groene peper, verse gember, tomaat, citroensap, knoflook, zilvervliesrijst, basmatirijst, dahl fritters (linzen, tomaat, ui, tarwebloem, gist, suiker, venkel, wortel, mais, korianderzaad, zout, plantaardige olie, selderij, aardappel, gember, kerrie, komijn, kaneel, kurkuma, kardemom, oregano, knoflook, agar agar), tomatenpuree, korianderzaad, komijnzaad, nigella zaad, kurkuma, zelfgemaakte garam masala (korianderzaad, komijnzaad, groene kardemom, zwarte peper, kaneel, venkelzaad, laurier, kruidnagel), klapper (gemalen kokos), zonnebloemolie, peper&zout

Dit gerecht bevat gluten, selderij, sulfiet.

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de groenten en de rijst afgedekt met aluminiumfolie of ovenbestendig bord 20 minuten (1 persoon) tot 30 minuten (2 of meer personen). Verwarm de fritters op het bakpapier 8 minuten. Serveer met de muntchutney (koud).

Magnetron 8 minuten 750W

Verwarm de groenten en de rijst afgedekt met het afdekfolie 4 minuten (1 persoon) tot 8 minuten (2 of meer personen). Verwarm de fritters op het bakpapier 1 minuut. Let op, ze worden niet knapperig in de oven. Serveer met de muntchutney (koud).

Uitverkocht voor deze dag

Deze dag kook ik ook...

Conchiglioni al ragù
Vleesgerecht

Conchiglioni al ragù

Details

Dit is pasta zoals de Italianen het eten. Beetgare conchiglioni (grote pastaschelpen) gevuld met ragù van zacht gestoofd rundvlees (beter leven 2 sterren), dat we op smaak brengen met salsa vierge (goede olijfolie gemengd met o.a. fijngehakte kappertjes, ansjovis, tomaat en basilicum). De mozzarella smelt over de pasta heen tijdens het opwarmen. Erbij krijg je een tomatensalade met verse groenten met frisse basilicumdressing.

Ingrediënten

Rundersukade en -gehakt (beter leven 2 sterren), conchiglioni pasta (tarwebloem), courgette, venkel, wortel, bleekselderij, tomaat, cherry tomaat, rode paprika, bladspinazie, witte en rode ui, knoflook, verse basilicum, peterselie en bieslook, mozzarella, ansjovis, kappertjes, kalamata olijven, laurier, witte wijnazijn, huisgemaakte kippenfond (bevat selderij), extra vergine olijfolie, zonnebloemolie, peper & zout.

Dit gerecht bevat gluten, koemelk, lactose, selderij, sulfiet, vis.

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de pasta afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie 15-20 min (1 persoon) tot 20-30 min (2 of meer personen). Serveer met de salade (koud).

Magnetron 6 minuten 750W

Verwarm de pasta afgedekt met het plasticfolie 3-4 min (1 persoon) tot 4-6 min (2 of meer personen). Serveer met de salade (koud).

Leuk om te weten

Dit gerecht zit boordevol groenten, zowel in de stoof als in de salade.
Uitverkocht voor deze dag
Kip in honing-mosterdsaus
Klassieker

Kip in honing-mosterdsaus

Details

Tijd voor iets nieuws, tijd voor iets klassieks! Deze boterzachte kipdijbeenfilet (beter leven 2 sterren) krijg je in een geurige honing-mosterdsaus met een stampotje van aardappel en gesmoorde venkel en een flinke portie seizoensgroenten. Geniet ervan!

Gerecht anders dan op de foto.

Glutenvrij Ingrediënten

Kipdijbeenfilet (beter leven 2 sterren) aardappel, venkel, snijbonen, knolselderij, wortel, witte ui, knoflook, verse peterselie, grove en fijne dijonmosterd, honing, roomboter, ingekookte droge sherry, room, melk, sherry azijn, geel mosterdzaad, venkelzaad, zelfgemaakte kippenfond (bevat selderij), extra vergine olijfolie, zonnebloemolie, zwarte peper, zout.

Dit gerecht bevat koemelk, lactose, mosterd, selderij, sulfiet.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Magnetron 8 minuten 750W

Voorkeur van Marleen

Verwarm de kip en de groenten met stamp afgedekt met het afdekfolie 4 minuten (1 persoon) tot 8 minuten (2 of meer personen).

Oven 30 minuten 200°C

Verwarm de kip en de groenten met stamp afgedekt met het aluminiumfolie of ovenbestendig bord 20 minuten (1 persoon) tot 30 minuten (2 of meer personen).

  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Mexicaanse lasagne
Kindergerecht

Mexicaanse lasagne

Details

Deze Mexicaanse lasagne bouw ik op met laagjes saus die ik afwissel met tortilla's. De saus tussen de tortilla's maak ik van licht kruidig rundergehakt, geroosterde paprika en tomaat. De tortilla's nemen de saus op, maar blijven stevig van structuur. Erbij serveer ik frisse rauwkostsalade. Alles bij elkaar is dit een comfortabele en smakelijke maaltijd en mijn kinderen zijn er dol op. Eet smakelijk en buenas noches!

Ingrediënten

Rundergehakt (beter leven 2 sterren), rode paprika, wortel, tomaten, komkommer, witte ui, bosui, knoflook, soft tortilla (tarwebloem), crème fraîche, belegen kaas, komijn, oregano, korianderzaad, kaneel, chilipoeder, cacaopoeder, extra vergine olijfolie, zonnebloemolie, peper&zout

Dit gerecht bevat gluten, koemelk, lactose.

Opwarmen

Oven 25 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de lasagne afgedekt in een ovenschaal 15 min (1 persoon) tot 20-25 min (2 of meer personen). Serveer met de salade (koud).

Magnetron 6 minuten 750W

Verwarm de lasagne 3 min (1 persoon) tot 4-7 min (2 of meer personen). Serveer met de salade (koud).

Leuk om te weten

In deze lasagne vervang ik de lasagnebladen door tortilla's. Op die manier is het een verrassend andere lasagne en echt Mexicaans!
Uitverkocht voor deze dag
Thaise rundersoep
Voorgerecht

Thaise rundersoep

Details

Een licht pittige soep met zachte stukjes rund, verse specerijen als kurkuma en gember en kokosmelk. Met knapperige sperziebonen, spitskool en bloemkool. Glutenvrij. 500 ml, genoeg voor 2 personen.

Glutenvrij Ingrediënten

Rundersukade (beter leven 2 sterren), bloemkool, sperzieboon, spitskool, doperwt, tomaat, verse koriander, curryblad en kurkuma, fenegriek, venkelzaad, korianderzaad, kruidnagel, kaneel, kurkuma, kardemom, chilipeper, gele mosterdzaad, kemiri noot, witte ui, tomatenpuree, verse gember, knoflook, kokosmelk, limoensap, suiker, witte wijnazijn, zonnebloemolie, biologische groentebouillon, zwarte peper, zout.
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Panna cotta met rode bessen
Nagerecht

Panna cotta met rode bessen

Details

Een heerlijk dessert met frisse panna cotta en onderop een coulis van rode bessen.

Glutenvrij Ingrediënten

Rode bessen, room, suiker, citroenschil, kaneelstok, melk, gelatine

Dit gerecht bevat koemelk, lactose.
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag