MarleenKookt is open. Dit zijn onze maatregelen ivm het corona virus »
Panna cotta met rode bessen
Nagerecht

Panna cotta met rode bessen

Details

Een heerlijk dessert met frisse panna cotta en onderop een coulis van rode bessen.

Glutenvrij Ingrediënten

Rode bessen, room, suiker, citroenschil, kaneelstok, melk, gelatine

Dit gerecht bevat koemelk, lactose.
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag

Deze dag kook ik ook...

Ottolenghi's gegrilde kip
Vleesgerecht

Ottolenghi's gegrilde kip

Details

Dit Midden-Oosterse gerecht baseer ik op een recept uit 'The Cookbook' van Ottolenghi. De kipdijbeenfilet (beter leven 2 sterren, zonder bot) marineer ik met specerijen zoals kaneel, gember en saffraan en hazelnoot, citroen en een vleugje rozenwater geven de kip een extra smaakboost! Ik maak daarbij een saus met dezelfde smaakmakers die ik meng met de gegrilde kip. De couscous zit vol verse kruiden en breng ik op smaak met goede kwaliteit olijfolie. De gestoofde broccoli en bloemkool maken het gerecht helemaal af. Smakelijk eten!

Ingrediënten

Kipdijbeenfilet (beter leven 2 sterren,) couscous, bloemkool, broccoli, witte ui, bosui, knoflook, verse bieslook en peterselie, yoghurt, hazelnoten, amandelen, gember, kaneel, ingemaakte citroen, citroenschil, saffraan, honing, rozenwater, komijn, kardemom, venkelzaad, witte wijnazijn, zelfgemaakte kippenfond (bevat selderij), aardappelzetmeel, zonnebloemolie, extra vergine olijfolie, peper & zout.

Dit gerecht bevat gluten, koemelk, lactose, noten, selderij, sulfiet.

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de groenten met de couscous en de kip afgedekt met een ovenbestendig bord of aluminiumfolie 10-15 minuten (1 persoon) of 20-30 minuten (2 of meer personen).

Magnetron 6 minuten 750W

Verwarm de groenten met de couscous en de kip afgedekt met het plasticfolie 2-3 minuten (1 persoon) tot 4-6 minuten (2 of meer personen).

Uitverkocht voor deze dag
Portobello met linzen
Vegetarisch gerecht

Portobello met linzen

Details

Deze portobello uit de oven vul ik met gestoofde zwarte berglinzen, verse munt en zachte geitenkaas. Erbij maak ik een speltsalade met geroosterde pompoen, venkel, hazelnoten en spinazie, aangemaakt met een frisse citroen en mosterddressing. De verse peterselie en bieslook maken deze volle salade helemaal af!
Gerecht anders dan op de foto.

Ingrediënten

Portobello, zwarte berglinzen, spelt, venkel, spinazie, pompoen, wortel, verse peterselie, bieslook, tijm en munt, cherrytomaat, witte ui, knoflook, zachte geitenkaas, Parmezaanse kaas, hazelnoten, hazelnoot olie, citroen, grove en fijne mosterd, rode wijnazijn, honing, extra vergine olijfolie, zonnebloemolie, peper, zout.

Dit gerecht bevat ei, gluten, koemelk, lactose, mosterd, noten, sulfiet.

Opwarmen

Magnetron 8 minuten 750W

Voorkeur van Marleen

Haal de portobello bij 1 persoon uit de schaal. Verwarm de portobello op bakpapier of in de schaal (bij 2 of meer personen) onafgedekt 2-3 minuten (1 persoon) tot 4-8 minuten (2 of meer personen). Serveer met de speltsalade (koud).

Oven 25 minuten 200°C

Haal de portobello bij 1 persoon uit de schaal. Verwarm de portobello op bakpapier of in de schaal (bij 2 of meer personen) onafgedekt 15 minuten (1 persoon) tot 20-25 minuten (2 of meer personen). Serveer met de speltsalade (koud).

Leuk om te weten

Spelt is een graansoort die al sinds ongeveer 5000 voor Christus verbouwd wordt. Deze graan bevat veel eiwitten.
Uitverkocht voor deze dag
Stroganoff
Vegetarische klassieker

Stroganoff

Details

Een klassiek gerecht en mijn versie is vandaag vegetarisch. Een flinke portie paddenstoelen bak ik stevig aan en stoof ik daarna in een saus van ingekookte brandy, tomaten én karwijzaad. De zure room geeft een frisse twist aan de saus. Met aangemaakte volkoren rijst en knapperige salade van pompoen, chioggia biet en knolselderij met geroosterde pompoen- en zonnebloempitten.

Glutenvrij Ingrediënten

Oesterzwam, kastanje champignon, shiitake, champignon, knolselderij, pompoen, doperwt, haricots verts, chioggia biet, witte ui, wortel, bosui, verse peterselie, basmati rijst, zilvervliesrijst, zwarte rijst, gerookte paprikapoeder, karwijzaad, zure room, tomatenpuree, pompoenpitten, zonnebloempitten, ingekookte brandy, zelfgemaakte dressing (zonnebloemolie, gepasteuriseerd scharrelei, witte wijnazijn, dijon mosterd, groentebouillon, tabasco, kerrie, zout, witte peper), biologische groentebouillon, extra vergine olijfolie, peper&zout

Dit gerecht bevat ei, koemelk, lactose, mosterd, selderij, sulfiet.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm in ovenschaal de stroganoff met de rijst afgedekt 15-20 minuten (1 persoon) tot 20-30 minuten (2 of meer personen). Serveer met de salade (koud).

Magnetron 6 minuten 750W

Verwarm de stroganoff met de rijst afgedekt 3-4 minuten (1 persoon) tot 4-6 minuten (2 of meer personen). Serveer met de salade (koud).

Leuk om te weten

In dit gezonde gerecht zit heel veel groenten met alle paddenstoelen, pompoen en knolselderij.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Sabien's pasta voor kids
Kindergerecht

Sabien's pasta voor kids

Details

Dit gezonde pasta gerecht maakt Sabien (een van onze helden uit het kookteam) graag thuis voor haar man en hun tweeling van 9 jaar. Met verantwoorde vis (makreel), veel klein gesneden groenten en natuurlijk met volkoren pasta. Samen met de Parmezaanse kaas een smakelijk gerecht dat lekker gemakkelijk eet :)

Ingrediënten

Makreelfilet, volkoren penne pasta, witte ui, knoflook, venkel, wortel, bleekselderij, tomaat, tomatenpuree, oregano, zwarte olijven, kappertjes, verse basilicum, Parmezaanse kaas, zonnebloemolie, peper & zout

Dit gerecht bevat ei, gluten, koemelk, selderij, vis.

Opwarmen

Magnetron 8 minuten 750W

Voorkeur van Marleen

Verwarm de pasta afgedekt met het plastic folie 3-4 minuten (1 persoon) tot 5-8 minuten (2 of meer personen).

Oven 30 minuten 200°C

Verwarm de pasta afgedekt met een ovenbestendig bord of aluminium folie 10-15 minuten (1 persoon) tot 20-30 minuten (2 of meer personen).

Leuk om te weten

Deze pasta zit boordevol groenten, die we klein hebben gesneden en zacht gestoofd. Venkel zit hier ook bij en dat geeft een wat zoetige smaak aan dit gerecht.
Uitverkocht voor deze dag
Indonesische kip-kokossoep
Voorgerecht

Indonesische kip-kokossoep

Details

Deze lichtpittige soep maken we naar Indonesisch recept met kipdijbeenfilet (2 sterren beter leven), kokos, geelwortel, citroengras en kerrie. Met verse sperzieboontjes en knapperige taugé en bosui. 500 ml, voldoende voor 2 borden.

Glutenvrij Ingrediënten

Kipdijbeenfilet (2 sterren beter leven), sperziebonen, tomaat, witte ui, bosui, taugé, knoflook, yoghurt, komijn, citroengras, santen (kokoscrème), klapper (gemalen kokos), glutenvrije ketjap manis, garam masala (mosterdzaad, koriander, kurkuma, komijn, nigella, fenegriek, peper), sambal brandal, kerrieblad, kerrie, gember, kruidnagel, kurkuma, palmsuiker, biologische groentebouillon, witte wijnazijn, zonnebloemolie, peper & zout.
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag