MarleenKookt is open. Dit zijn onze maatregelen ivm het corona virus »
Kruidige soep met zacht gestoofd lam
Voorgerecht

Kruidige soep met zacht gestoofd lam

Details

Deze geurige en kruidige soep zit vol zachte stukjes gestoofd lam en groenten. Ik maak deze soep met zelfgemaakte kippenbouillon. 500 ml, voldoende voor 2 borden.

Glutenvrij Ingrediënten

Lamsnek (beter leven 2 sterren), courgette, bleekselderij, tomaat, wortel, zoete aardappel, bloemkool, spinazie, doperwten, witte ui, komijn, venkelzaad, korianderzaad, rozemarijn, tijm, laurier, verse peterselie en basilicum, kaneel, komijnzaad, korianderzaad, chilipoeder, tomatenpuree, ingekookte rode wijn, kappertjes, jeneverbes, yoghurt, aardappelzetmeel, zelfgemaakte kippenfond (bevat selderij), witte wijnazijn, dijonmosterd, biologische groentebouillon, basterdsuiker, extra vergine olijfolie, zonnebloemolie, peper & zout
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag

Deze dag kook ik ook...

Maleisische kip-curry
Vleesgerecht

Maleisische kip-curry

Details

Eén van onze favoriete curry's in de keuken! Kipdijbeenfilet (beter leven 2 sterren), verse gember, geelwortel, citroengras, ui, rode peper en knoflook trekken urenlang met kokosmelk, zodat er een niet te pittige en smaakvolle curry ontstaat. De blaadjes van de limoen maken de curry fris. Erbij serveer ik een groente-mix en gestoomde rijst. Daarnaast een bakje met verse koriander: apart erbij, voor de liefhebbers.

Glutenvrij Ingrediënten

Kipdijbeenfilet (beter leven 2 sterren), sperziebonen, spitskool, wortel, doperwt, witte ui, knoflook, verse koriander (in apart bakje), kokosmelk, verse Thaise basilicum, rode peper, verse citroengras, geelwortel en gember, basmatirijst, zilvervliesrijst, limoenblad, steranijs, palmsuiker, glutenvrije sojasaus, vissaus, zelfgemaakte kippenfond (bevat selderij), biologische groentebouillon, aardappelzetmeel, peper & zout.

Dit gerecht bevat selderij, soja, vis.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

De kipcurry en de rijst met groenten beide afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie 15 minuten (1 persoon) tot 20-30 minuten (2 of meer personen) verwarmen. Serveer eventueel met de verse koriander.

Magnetron 6 minuten 750W

De kipcurry en de rijst met groenten beide afgedekt met het plasticfolie 2-3 minuten (1 persoon) tot 4-6 minuten (2 of meer personen) verwarmen. Serveer eventueel met de verse koriander.

Leuk om te weten

Kaffir lime leaves, oftewel limoenblad, is heerlijk in Oosterse gerechten. Ik stoof het mee in deze curry.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Japanse portobello
Vegetarisch gerecht

Japanse portobello

Details

Wat een fantastisch verrassend gerecht van onze kok Sabien. De verfijnde smaken van Japan samen met Europese invloeden maken dit gerecht spannend en rijk. De geroosterde portobello vullen we met gestoofde linzen, rode biet en mozzarella, aangemaakt met sesamolie en rijstazijn. Met een rijke salade van gebakken paddenstoelen, courgette en knapperige spinazie en een frisse dressing van verse gember en limoensap.

Glutenvrij Ingrediënten

Portobello, zwarte beluga linzen, kastanje champignons, shiitakes, groene asperges, rode biet, gele en groene courgette, bladspinazie, witte ui, knoflook, rode peper, verse koriander en gember, limoensap, mozzarella, glutenvrije sojasaus, dijonmosterd, sesamolie, rijstazijn, laurierblad, kristalsuiker, palmsuiker, extra vergine olijfolie, zonnebloemolie, peper & zout.

Dit gerecht bevat koemelk, lactose, mosterd, sesamzaad, soja, sulfiet.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 25 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de portobello's (2 pp) afgedekt met bord of aluminium folie 15 minuten (1 persoon), tot 25 minuten (2 of meer personen). Serveer met de salade en de dressing (koud).

Magnetron 7 minuten 750W

Verwarm de portobello's (2 pp) afgedekt met het afdekfolie 3 minuten (1 persoon) tot 7 minuten (2 of meer personen). Serveer met de salade en de dressing (koud).

Leuk om te weten

Door de warme linzen doe ik een dressing van onder andere rijstazijn. Dat is een Japans ingrediënt, gemaakt van rijstwijn.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Filet de Boeuf Café de Paris
Luxegerecht

Filet de Boeuf Café de Paris

Details

Alsof je in Parijs zit! Deze goede kwaliteit supermalse filet de boeuf (vergelijkbaar met ossenhaas) smaakt verrukkelijk met de luxe kruidenboter. Met een royale portie verse seizoensgroenten, zoals knapperige snijboontjes, geroosterde broccoli en gegrilde paprika. Erbij serveer ik aardappelfriet mét schil van Zeeuwse bodem, die thuis uitgespreid op een bakplaat in de oven gegarandeerd lekker krokant op je bord komt :)

Ingrediënten

Filet de boeuf (beter leven 2 sterren), haricots verts, snijbonen, paprika, broccoli, aardappel, knoflook, verse peterselie en tijm, olifantenbonen, witte ui, roomboter, citroensap, kerrie massala (bevat mosterdzaad), worcestershire saus (bevat gluten), ansjovis, kappertjes, paprikapoeder, gepasteuriseerd scharrelei, extra vergine olijfolie, zwarte peper, zonnebloemolie, zout.

Dit gerecht bevat ei, gluten, koemelk, lactose, mosterd, sulfiet, vis.

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Haal vlees en boter uit de schaal. Verwarm groenten afgedekt 20 min (1 persoon) tot 30 min (2 of meer p). Verwarm friet op bakplaat 15 min. Leg de laatste 8 minuten het vlees op een bord erbij en leg de laatste minuut de boter op het vlees. Verwarm het dan een paar minuten langer. Serveertip: snijd vlees in plakjes voordat je het op bord legt (zie foto site).

Magnetron 4 minuten 750W

Oven voorkeur! Haal vlees en boter uit de schaal. Verwarm groenten afgedekt en friet onafgedekt 3-4 min (wordt niet knapperig). Verwarm vlees afgedekt met het afdekfolie 30 sec tot 1 minuut (1 persoon) tot 2 minuten (2 of meer personen), het hoeft alleen warm te worden. Leg de laatste 20 sec boter op het vlees. Serveertip: snijd vlees in plakjes voordat je het op bord legt (zie foto site).

Leuk om te weten

Tip: de frietjes worden het lekkerst als je ze in de oven verwarmt, uitgespreid op een bakplaat.
Uitverkocht voor deze dag
Vegetarische nachos
Vegetarisch kindergerecht

Vegetarische nachos

Details

Mijn kinderen zijn hier altijd dol op: een Mexicaans-Italiaanse maaltijd met een vegetarische saus. Samen met de kidneybonen, nachos van maïsmeel, goede Parmezaanse kaas en een knapperige salade van komkommer, paprika en ijsbergsla is dit een heerlijke (kinder)maaltijd.

Glutenvrij Ingrediënten

Aubergine, kidneybonen, wortel, ijsbergsla, bleekselderij, komkommer, gele paprika, tomaten, witte ui, nacho chips (van maïsmeel), knoflook, verse tijm, komijn, gerookte paprikapoeder, oregano, tomatenpuree, Parmezaanse kaas, zonnebloemolie, peper & zout.

Dit gerecht bevat ei, koemelk, selderij.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 20 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de saus met de nacho's afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie in de ovenschaal 10 min (1 persoon) tot 15-20 min (2 of meer personen). Plaats dan nog 5 minuten onafgedekt in de oven. Serveer met de salade (koud).

Magnetron 4 minuten 750W

Verwarm de saus met de nacho's onafgedekt 2 min (1 persoon) tot 3-4 min (2 of meer personen). Serveer met de salade (koud).

  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Amarene kers yoghurtmousse
Nagerecht

Amarene kers yoghurtmousse

Details

Een friszoet toetje, lekker luchtig en vol smaak.

Glutenvrij Ingrediënten

Amarenen kers, verse slagroom, gepasteuriseerde scharrelei, melk, kristalsuiker, yoghurt, vanillestok, citroenschil, sinaasappelschil, gelatine

Dit gerecht bevat ei, koemelk, lactose.
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag