MarleenKookt is open. Dit zijn onze maatregelen ivm het corona virus »
Marokkaanse kippensoep
Voorgerecht

Marokkaanse kippensoep

Details

Zacht gekruid, vol groenten, zachte stukjes gemarineerde kip en verse kruiden wat deze soep fantastisch puur en lekker maakt. 500 ml, voldoende voor 2 borden. Bevat hazelnoten.

Glutenvrij Ingrediënten

Kippendijfilet (beter leven 2 sterren), bleekselderij, kikkererwten, venkel, witte ui, knoflook, wortel, tuinerwten, olijven, saffraan, hazelnoot, komijn, paprikapoeder, gekonfijte citroen, yoghurt, zelfgemaakte kippenfond (selderij, kipkarkas, ui, wortel, prei, kruidnagel, rozemarijn, tijm, jeneverbes, zwarte peper, laurier, foelie), ras el hanout (komijn, kardemom, koriander, peper, kaneel, foelie, roos, kruidnagel, muskaat, gember, kassiaschors, paradijskorrels, Jamaicaanse peper, cypergras, zedoarwortel, nigella, lavendel, peper), zonnebloemolie, peper, zout.
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag

Deze dag kook ik ook...

Nachos met guacamole
Vleesgerecht

Nachos met guacamole

Details

Dit perfecte vrijdagavond gerecht maak ik met een lang gestoofde Mexicaanse saus . Aan de guacamole besteden we veel tijd en hier krijg je lekker veel van! Gegratineerd met goede Parmezaanse kaas.

Glutenvrij Ingrediënten

Tortilla chips (maïsmeel, zonnebloemolie, zout), scharrel rundergehakt, avocado, wortel, bleekselderij, tomaten, bosui, witte ui, knoflook, tomatenpuree, kidneybonen, Parmezaanse kaas, crème fraîche, tijm, komijn, oregano, chipotle pepers in adobo saus (sojaolie, chipotle peper, ui, azijn, tomatenpuree, zout, peper, water, suiker, oregano, laurier, tijm, marjolein, knoflook, gedroogde peper), gerookte paprikapoeder, koriander, limoensap, rode peper, jalapeño peper, zonnebloemolie, peper & zout.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 25 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de bolognese met de nachos afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie in de ovenschaal 10 min (1 persoon) tot 15-20 min (2 of meer personen). Plaats dan nog 5 minuten onafgedekt in de oven. Serveer met de guacamole (koud).

Magnetron 8 minuten 750W

Verwarm de bolognese met de nachos onafgedekt 3-4 min (1 persoon) tot 5-8 min (2 of meer personen). Serveer met de gaucamole (koud).

Leuk om te weten

De gaucamole maken we van avocado, fijngesneden tomaat, verse koriander, rode peper, bosui, creme fraiche en limoensap.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Courgetteburgers met parelgort salade
Vegetarisch gerecht

Courgetteburgers met parelgort salade

Details

Wat een groentefeest! Deze courgette burgers maak ik met amandelmeel en veel verse kruiden. We bakken ze in de oven, zo krijgen ze een mooie kleur. De parelgort heeft een knapperige bite en vormt samen met gepofte bietjes, groene asperges, kappertjes, rucola en geroosterde zonnebloempitten en goede smaakcombinatie. Erbij serveer ik een frisse yoghurtdip.

Ingrediënten

Parelgort, courgette, rode biet, groene asperges, haricots verts, bosui, knoflook, feta, Griekse yoghurt, gepasteuriseerde scharrelei, amandelmeel, zonnebloempitten, sesamzaad, kappertjes, citroen, komijn, munt, dille, peterselie, extra vergine olijfolie, zelfgemaakte mayonaise (zonnebloemolie, gepasteuriseerd eigeel, dijon mosterd, witte wijnazijn, zout), zonnebloemolie, peper & zout.

Opwarmen

Oven 10 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de burgers op het bakpapier 10 minuten. Serveer met de parelgortsalade op kamertemperatuur en de yoghurtdip (koud).

Magnetron 4 minuten 750W

Verwarm de burgers op het bakpapier 2-3 minuten. Serveer met de parelgortsalade (op kamertemperatuur) en de yoghurtdip (koud).

Leuk om te weten

Gort is een gerstvariant waarvan het vliesje is weggeslepen. Parelgort wordt wat langer geslepen, totdat de 'parel' mooi rond is. Parelgort zit boordevol vitaminen, mineralen en vezels heeft een aardse smaak en een stevige structuur na het koken.
Uitverkocht voor deze dag
Gekonfijte eendebout
Luxegerecht

Gekonfijte eendebout

Details

Deze eendenbout is op traditionele wijze gekonfijt in ganzenvet en hierdoor boterzacht van structuur en smaak. Erbij serveer ik gesmoorde savooiekool met paddenstoelen en zachtgeroosterde sjalot en een klassiek Frans bijgerecht van linzen en boterbonen. De frisse bite in dit mooie gerecht wordt gevormd door een fijne salade van veldsla, kervel en gemarineerde gele biet met Franse sinaasappeldressing.

Glutenvrij Ingrediënten

Gekonfijte eendenbout, gemengde sla, sinaasappel, groene kool, prei, champignons, wortel, bleekselderij, witte ui, knoflook, linzen, boterbonen, doperwt, roomboter, ansjovis, kervel, peterselie, zelfgemaakte kippenfond (selderij, kipkarkas, ui, wortel, prei, kruidnagel, rozemarijn, tijm, jeneverbes, zwarte peper, laurier, foelie), aardappelzetmeel, extra vergine olijfolie, sherry azijn, zelfgemaakte dressing (zonnebloemolie, gepasteuriseerd scharrel eigeel, witte wijnazijn, dijon mosterd, biologische groentebouillon, tabasco, kerrie, peper en zout), zonnebloemolie, peper & zout.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de eend met de linzensalade en de groenten beide afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie 15 -20 min (1 persoon) tot 20-30 min (2 of meer personen). Serveer met de salade (even husselen) en de dressing.

Magnetron 8 minuten 750W

Verwarm de eend met de linzensalade en de groenten beide afgedekt met het plasticfolie 3-4 min (1 persoon) tot 4-8 min (2 of meer personen). Serveer met de salade (even husselen) en de dressing.

Leuk om te weten

Ik gebruik veel kervel in de salade, dat geeft een bijzondere (drop-achtige) smaak.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Aubergine parmigiana
Vegetarische klassieker

Aubergine parmigiana

Details

Een Italiaans gerecht, vol van smaak en echt het proberen waard voor fervente vleesliefhebbers! De aubergine snijden we in plakken en roosteren we eerst in de oven. Vervolgens bouwen we de parmigiana in laagjes op met zelfgemaakte tomatenbasilicumsaus, mozzarella en Parmezaanse kaas. Lekker met de gegrilde polenta en frisse sla.

Glutenvrij Ingrediënten

Polenta (maïsmeel), aubergine, tomaat, gemengde sla, ijsbergsla, chioggia biet, witte ui, knoflook, mozzarella, gepasteuriseerde scharrelei, roomboter, Parmezaanse kaas, biologische groentebouillon, rozemarijn, basilicum, tijm, oregano, venkelzaad, chilipeper, zelfgemaakte dressing (zonnebloemolie, gepasteuriseerd eigeel, witte wijnazijn, dijon mosterd, biologische groentebouillon, tabasco, kerrie, peper en zout), zonnebloemolie, peper & zout.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm de aubergine parmigiana onafgedekt 15 minuten (1 persoon) tot 30 minuten (2 of meer personen). Plaats de polenta op bakpapier de laatste 10 minuten erbij. Serveer met de salade en dressing (koud).

Magnetron 8 minuten 750W

Verwarm de aubergine parmigiana onafgedekt 3-4 minuten (1 persoon), tot 5-8 minuten (2 of meer personen). Verwarm de polenta 1-2 minuten. Serveer met de salade en dressing (koud).

Leuk om te weten

In de polenta doe ik een klein beetje verse citroenschil, samen met de bosui is dat een frisse tint.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Ricotta frambozen cheese cake
Vegetarisch nagerecht

Ricotta frambozen cheese cake

Details

Lekker fris en ook zoet is deze frambozen cheese cake, gemaakt met ricotta en witte chocolade.

Ingrediënten

Frambozen, tarwebloem, suiker, bakpoeder, gepasteuriseerde scharrelei, ricotta, citroenrasp, witte chocolade (suiker, cacaoboter, melkpoeder, sojalecithine, natuurlijk vanille aroma), vanillestok, roomboter, poedersuiker, zout
Uitverkocht voor deze dag