MarleenKookt is open. Dit zijn onze maatregelen ivm het corona virus »
Pure Angus burger
Klassieker

Pure Angus burger

Details

Deze burger van goede kwaliteit Angus Beef bakken we op hoog vuur kort aan, zodat het vlees snel dichtschroeit en de burger van binnen sappig en vol smaak blijft. Met gebakken krieltjes in de schil en citroenmayonaise, zelfgemaakte jus en een flinke portie groenten.

Glutenvrij Ingrediënten

Angus beef burger (Schots rundvlees, tomatenketchup, zout, diverse pepers, selderijzout), krieltjes, sperziebonen, pompoen, knolselderij, citroen, zelfgemaakte mayonaise (zonnebloemolie, gepasteuriseerd eigeel, dijon mosterd, witte wijnazijn, zout), peterselie, zelfgemaakte kalfsfond (selderij, kalfsbotten, ui, wortel, prei, kruidnagel, rozemarijn, tijm, jeneverbes, zwarte peper, laurier, tomatenpuree), zonnebloemolie, extra vergine olijfolie, peper, zout.
  • Glutenvrij

Opwarmen

Oven 30 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm het vlees in de jus afgedekt met ovenbestendig bord of aluminiumfolie 15 minuten (1 persoon) tot 20 minuten (2 of meer personen)persoon). Verwarm het vlees iets langer als je liever vlees niet rose hebt. Verwarm de groenten met de krieltjes onafgedekt 15 minuten (1 persoon) tot 20-25 min. Dek krieltjes af met ovenbestendig bord of aluminiumfolie als ze te donker worden. Serveer met de citroenmayonaise (koud).

Magnetron 5 minuten 750W

Verwarm het vlees in de jus afgedekt met het plastic folie dat erop zit 1-2 minuten (1 persoon) tot 4-5 minuten (of iets langer als je liever het vlees niet rose hebt) en de groenten met de krieltjes onafgedekt 3 minuten (1 persoon) tot 5 minuten (2 of meer personen). Serveer met de citroenmayonaise (koud).

Leuk om te weten

Aan de zelfgemaakte mayonaise voeg ik wat citroenrasp en sap toe, zo is de mayo frisser van smaak.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag

Deze dag kook ik ook...

Thaise viscurry
Visgerecht

Thaise viscurry

Details

Weer een nieuw gerecht op het menu, deze keer uit de Thaise keuken. Deze lichtpittige groene curry bereid ik met verse gember, geelwortel, citroengras, groene pepers, kokosmelk en koriander. De verse vis (zalmfilet en kabeljauwfilet) gaat er pas op het laatst door, zodat de vis mooi stevig blijft. Met knapperig gewokte groenten en een mix van gestoomde basmatirijst en zilvervliesrijst.

Glutenvrij Ingrediënten

Zalmfilet, koolvis, sperziebonen, broccoli, sugar snaps, paprika, witte kool, taugé, knoflook, witte ui, basmatirijst, zilvervliesrijst, gember, limoenblad, geelwortel, korianderzaad, komijnzaad, rijstazijn, gele peper, chilipoeder, citroengras, kokosmelk, vissaus (ansjovis, zout, suiker, water), glutenvrije sojasaus, Thaise basilicum, palmsuiker, zonnebloemolie, aardappelzetmeel, peper, zout
  • Glutenvrij

Opwarmen

Magnetron 8 minuten 750W

Voorkeur van Marleen

Verwarm de curry en de groenten met rijst beide afgedekt met het folie 4 minuten (1 persoon)tot 8 minuten (2 of meer personen).

Oven 30 minuten 200°C

Verwarm de curry en de groenten met rijst beide afgedekt met aluminiumfolie of ovenbestendig bord 20 minuten (1 persoon)tot 30 minuten (2 of meer personen).

Leuk om te weten

Ik maak de curry paste voor dit gerecht door o.a. verse kurkuma, korianderzaad, komijnzaad, witte peperkorrels, citroengras en gember fijn te malen. Dit vormt de basis van de curry saus.
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Veggie kofta
Veganistisch gerecht

Veggie kofta

Details

Ik eet graag vegetarisch én ben dol op de Arabische keuken. Dit nieuwe gerecht komt hieruit voort :) De kofta's van zoete aardappel, courgette, kikkererwten en verse kruiden vormen met de tahinisaus een perfecte combinatie. Met een tabouleh van grove bulgur, boordevol kleingesneden groenten en verse groene kruiden en met Libanees platbrood.
100% plantbased (veganistisch).

Ingrediënten

Zoete aardappel, wortel, courgette, bulgur, komkommer, paprika, cherry tomaatjes, radijs, spinazie, tuinerwten, koriander, bosui, Libanees platbrood (tarwemeel, suiker, zout, gist), kurkuma, komijn, kikkererwten, gepasteuriseerd scharrelei, kikkererwtenmeel, knoflook, citroensap, vadouvan (mosterdzaad, sesamolie, ui, knoflook, linzen, kurkuma, fenegriek, anijs, kerrieblad, kokosolie, zout), gekonfijte citroen, peterselie, munt, kaneel, tahini (sesamzaad), ongezoete sojamelk, xantaan gom, biologische groentebouillon, ongezoete sojaroom, mosterd, witte wijnazijn, extra vergine olijfolie, zonnebloemolie, zout en peper

Opwarmen

Magnetron 6 minuten 750W

Voorkeur van Marleen

Verwarm de kofta (3 pp) afgedekt met het aluminiumfolie in schaaltje 3 minuten (1 persoon) tot 6 minuten (2 of meer personen). Serveer met het platbrood, de tahini saus en de tabouleh (allen koud/kamertemperatuur).

Oven 20 minuten 200°C

Verwarm de kofta (3 pp) in schaaltje afgedekt met ovenbestendig bord of aluminiumfolie 10 minuten (1 persoon) tot 20 minuten (2 of meer personen). Serveer met het platbrood, de tahini saus en de tabouleh (allen koud/kamertemperatuur).

Leuk om te weten

De kofta's bak ik af in de oven (ipv frituren wat gebruikelijk is) en bevatten daardoor heel weinig vet.
Uitverkocht voor deze dag
Verstopte groente gratin
Vegetarisch kindergerecht

Verstopte groente gratin

Details

Lekker en gezond is dit Italiaanse pastagerecht! Ik maak een geurige tomatensaus boordevol klein gesneden groente en 'pesto' van basilicum en Parmezaanse kaas (zonder noten of zaden). Al dente gekookte rigatoni pasta meng ik met deze saus en erop gaat een een laagje Parmezaanse kaas en mozzarella. Deze pasta gratineer ik in de oven tot een krokant korstje. Met de frisse ijsbergsla en dressing is dit gerecht helemaal compleet.

Ingrediënten

Rigatoni pasta (tarwebloem), tomaat, ijsbergsla, courgette, aubergine, paprika, komkommer, witte ui, knoflook, Parmezaanse kaas, mozzarella, tomatenpuree, basilicum, oregano, tijm, majoraan, peterselie, zelfgemaakte honingdressing (zonnebloemolie, gepasteuriseerd eigeel, honing, witte wijnazijn, mosterd, biologische groentebouillon, tabasco, kerrie, peper, zout), zonnebloemolie, peper & zout.

Opwarmen

Oven 20 minuten 200°C

Voorkeur van Marleen

Verwarm in de ovenschaal de pasta afgedekt met een ovenbestendig bord, of aluminiumfolie 5 minuten (1 persoon) tot 10-15 minuten (2 of meer personen) en onafgedekt nog 5 minuten om te gratineren. Serveer met de salade (koud) en honingdressing.

Magnetron 7 minuten 750W

Verwarm de pasta afgedekt met het plasticfolie 3-4 minuten (1 persoon) tot 4-7 minuten (2 of meer personen). Serveer met de salade (koud) en honingdressing.

Leuk om te weten

In dit gerecht zit heel veel groenten, zoals courgette, paprika en tomaat.
Uitverkocht voor deze dag
Aardappel prei mosterdsoep
Vegetarisch voorgerecht

Aardappel prei mosterdsoep

Details

Deze soep is zacht met de zoetige smaak van veel verse prei. De mosterd proef je subtiel. 500 ml, voldoende voor 2 borden.

Glutenvrij Ingrediënten

Aardappel, prei, spinazie, broccoli, andijvie, tuinerwt, witte ui, knoflook, room, melk, mosterd, peterselie, bieslook, biologische groentebouillon, zonnebloemolie, peper&zout.
  • Glutenvrij
  • Glutenvrij
Uitverkocht voor deze dag
Ricotta frambozen cheese cake
Vegetarisch nagerecht

Ricotta frambozen cheese cake

Details

Lekker fris en ook zoet is deze frambozen cheese cake, gemaakt met ricotta en witte chocolade.

Ingrediënten

Frambozen, tarwebloem, suiker, bakpoeder, gepasteuriseerde scharrelei, ricotta, citroenrasp, witte chocolade (suiker, cacaoboter, melkpoeder, sojalecithine, natuurlijk vanille aroma), vanillestok, roomboter, poedersuiker, zout
Uitverkocht voor deze dag